ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွာ အခု ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ပထမ ၅ လအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသည္ေပါင္း ၁၅၀,၀၀၀ ေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ဒီပမာဏက အရင္ ၂၀၁၀ နဲ႔စာရင္ ၂၅% ေလာက္ တိုးလာတာလုိ႔ ျမန္မာ့ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာပါတယ္။
“မႏွစ္ကနဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာ့ ၂၅% ေလာက္ တက္တယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံေတြကလည္း Tourism၊ အထူးသျဖင့္ ထုိင္းကလည္း လူေတြက သိပ္မသြားခ်င္ၾကတဲ့အခါ ျမန္မာျပည္ကလည္း Awareness ျဖစ္လာတာေပါ့။ Destination Awareness ျဖစ္လာတဲ့
အခ်ိန္မွာ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြကလည္း အခုဆို ဗီယက္နမ္ ေလေၾကာင္းလိုင္းတုိ႔၊ တျခား တ႐ုတ္ဘက္က ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြေရာ၊ Air Asia ေရာ ဒါမ်ဳိးေတြက ၂ ေခါက္ ၂ ေခါက္ ေျပးေတာ့ ဧည့္သည္ေတြလည္း ပိုရတာေပါ့။ ဗီဇာေတြ ဘာေတြလည္း ခါတုိင္းထက္စာရင္ လြယ္ကူလာတာေပါ့။ Visa on Arrival လည္း ႀကိဳတင္ ခြင့္ျပဳတယ္ဆုိရင္၊ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ Sponsor ရွိရင္ ေပးတယ္ဆုိေတာ့၊ အဲဒါေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။”
ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားက႑ကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္က ခရီးသြားဇုန္ေတြ ထပ္တိုး တည္ေဆာက္ေပးတာ၊ ဟိုတယ္ေတြ တုိးၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔နဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အပိုင္းမွာလည္း ျပဳျပင္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေထာက္ျပပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသည္ေတြအတြက္ တျခား အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြထက္ စာရင္ ေစ်းႀကီးေနေသးတယ္လို႔လည္း ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေထာက္ျပ ေျပာဆိုပါတယ္။
“လာတာမ်ားေပမဲ့ တခုရွိတာက Caring Capacity မႏုိင္ရင္လည္း မျဖစ္ဘူးေလ။ ဥပမာ အခုဆုိရင္ လာမယ့္ Season အတြက္ေတာင္ ဟုိတယ္ေတြက ေတာ္ေတာ္ျပည့္ေနၿပီ။ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ Seat ေတြကအစ မေခ်ာင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒါမ်ဳိးေတြကုိ ထပ္ၿပီး တုိးခ်ဲ႕ဖုိ႔ လုပ္ႏုိင္မွပဲ ဧည့္သည္ေတြ တုိးခ်ဲ႕လို႔ ရမွာေပါ့။
“ပုံမွန္ကေတာ့ Market အေပၚ မူတည္တယ္။ 4 Days 3 Nights ေလာက္ ဆုိရင္ေတာ့ ေဒၚလာ ၂၅၀ ေလာက္ ရွိတာေပါ့။ တကယ္လုိ႔ 5 Days၊ 6 Days ေလာက္ သြားတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၅၀၀ ေလာက္ ျဖစ္တာေပါ့။ နယ္ေတြသြားမယ္၊ ပုဂံ၊ မႏၲေလးကို ေလယာဥ္နဲ႔သြားမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ နည္းနည္း ပုိကုန္တာေပါ့။ နည္းနည္း ေစ်းႀကီးတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အထူးသျဖင့္ Transport Cost ေတြရယ္၊ Food Cost ေတြကလည္း တက္လာတာေပါ့။ အဲဒါဆို နည္းနည္းေတာ့ ေစ်းႀကီးတာေပါ့။”
အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံက တႏွစ္ကို ႏုိင္ငံတကာ ခရီးသည္ ၁၄,၀၀၀,၀၀၀ ေလာက္ ရွိေနခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက တႏွစ္ကို ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသည္ ၂၀၀,၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရရွိေနတာျဖစ္လို႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ဘက္ေပါင္းစံု ျမႇင့္တင္ရမယ့္ အေနအထား ျဖစ္တယ္လုိ႔လည္း ေျပာဆိုပါတယ္။
“က်ေနာ္တုိ႔ အခု Myanmar Tourism Board အေနနဲ႔ေတာ့ အခု စၿပီးေတာ့ စီမံခ်က္ေတြ ဆြဲေနပါတယ္။ အုပ္စုေတြ အဖြဲ႕လိုက္ စီမံခ်က္ေတြ လုပ္ေနၾကပါၿပီ။ Transport Sector မွာ လုိအပ္ေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔၊ ေခတ္မီတဲ့ ကားေတြေပါ့၊ Cost ေတြကလည္း ကားေတြရဲ႕ ဆီေစ်းေတြအျပင္ Spare Parts ေတြကလည္း ေစ်းႀကီးေတာ့ အဲဒါေတြကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ မလြယ္တဲ့ ကားေတြအစား အစားထိုး လုပ္ႏုိင္ဖို႔လည္း ရွိေတာ့ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ ဟုိတယ္ဇုန္ေတြ ထပ္ဖြဲ႕ၿပီး ဟုိတယ္ေတြ တုိးခ်ဲ႕ဖုိ႔လည္း လုပ္ေတာ့ လုပ္ေနပါတယ္။ ပုဂံတို႔၊ ရန္ကုန္တို႔၊ ေနာက္ တျခား မႏၲေလးတုိ႔အထိေပါ့၊ အဲဒါေတြလည္း လုပ္ေနပါတယ္။”
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ တိုးတက္မႈ မရွိမခ်င္း ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ အေရးယူ ပိတ္ဆုိ႔မႈေတြကို ဆက္ၿပီး ထားရွိဖို႔ တိုက္တြန္းထားတဲ့ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) က ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားက႑မွာ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈ မရွိတဲ့၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကို ပ်က္စီးမႈ မျဖစ္ေစတဲ့ တာ၀န္သိ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြကို ပါတီအေနနဲ႔ ႀကိဳဆိုတယ္ဆိုၿပီး ဒီႏွစ္ ေမလအတြင္းက ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment