ခ်င္းမုိင္ (မဇၩိမ) ။ ။ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ ဘီလီယံ ကုန္မည္ဟု အေစာပိုင္းက မွန္းဆထားေသာ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ား ေဆာက္လုပ္မည့္ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ရွာေဖြလ်က္ရွိသည္။
အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီ (ITD) ဥကၠ႒ Premchai Karnasuta ကို ကိုးကား၍ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာက
ေရးသားထားရာတြင္ “က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း အသံုးစရိတ္ေတြကို ဒီႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ အၿပီး တြက္ခ်က္ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး လာမည့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္မွ စတင္ အေကာင္အထည္မွာ ျဖစ္တယ္၊ ေနာင္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္မွာ အၿပီးသတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ပါရွိသည္။
ယခုအခ်ိန္ထိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ ၁ဝ ခုေက်ာ္က စိတ္ဝင္စားေနသည္ဟု Premchai Karnasuta ေျပာလိုက္ၿပီး ITD က ရာႏႈန္းျပည့္ ရထားသည့္ အနက္မွ ယခုႏွစ္ကုန္တြင္ ၄၉ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေရာင္းထုတ္ႏိုင္ရန္
ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္းလည္း ဘန္ေကာက္စ္ပို႔တြင္ ပါရွိသည္။
ထားဝယ္တြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တခုႏွင့္ ဆက္ဆိုင္ေနေသာ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ား ေဆာက္ရန္ ITD က ထားဝယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ကုမၸဏီလိမိတက္ဟု ဌာနတခု တည္ေထာင္ထားသည္။
ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းတခုအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄ ဘီလီလ်ံႏွင့္ စက္မႈဇုန္အတြင္း အျခားေသာ အေျခခံ အေဆာက္အဦး တည္ေဆာက္ရန္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄ ဘီလီလ်ံ အသံုးျပဳမည္ဟု ကုမၸဏီက ကနဦး ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုန္က်စားရိတ္ ေလ်ာ့နည္းသြားႏိုင္သည္ဟု ကုမၸဏီက ယခုအခါ ေျပာလာသည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္း အက်ယ္အဝန္းက ၂၅ဝ စတုရန္း ကီလိုမီတာ ရွိသည္။
၁ဝ ႏွစ္ၾကာမည့္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ သေဘာတူညီခ်က္ကို ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ႏိုဝင္ဘာ လဆန္းပိုင္းတြင္ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ဆိုထားသည္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မႈတြင္ သေဘၤာက်င္းမ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး အလုပ္႐ံုမ်ား၊ သံမဏိ စက္႐ံုတခု၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုတခု၊ ေရနံဓာတုစက္႐ံုမ်ား၊ ေရနံခ်က္ စက္႐ံုတခု၊ ကားလမ္းႏွင့္ ထားဝယ္မွသည္ ဘန္ေကာက္သို႔ ေပါက္ေသာ ရထားလမ္းဆက္ေၾကာင္းႏွင့္ ေလာင္စာဆီ ပိုက္လိုင္းတခု သြယ္တန္းေရးတို႔ ပါဝင္သည္။
စီမံကိန္းက ဆင္းရဲေသာ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနမႈမ်ားလည္း ရွိသလို သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိခုိက္ေစႏိုင္သည့္ စက္႐ံုမ်ား လာေရာက္လည္ပတ္မႈကို ရင္ဆိုင္ရႏိုင္ၿပီး ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ လူအမ်ားကို အဓမၼ ေရႊ႕ေျပာင္းေစမႈမ်ား ျဖစ္ေစႏိုင္သည္ဆုိေသာ စိုးရိမ္မႈမ်ားကိုလည္း ေပၚေပါက္ေစသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြက္တြင္ အမွန္တကယ္ပင္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းႏိုင္သည္ဟု ေအအက္ဖ္ပီ သတင္းတရပ္တြင္
ေရးသားထားသည္။
ထုိင္းႏိုင္ငံမွ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသုိ႔ ပို႔ေဆာင္ေသာ ကုန္စည္မ်ားမွ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႔၊ စကၤာပူအနီးႏွင့္ မလကၠာေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္းသယ္ယူေနရသည္။ ထားဝယ္ စီမံကိန္းအၿပီးတြင္ ကားလမ္းတလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းဆက္ေၾကာင္းမွ ထားဝယ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္သျဖင့္ စားရိတ္သက္သာသြားမွာ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
ထို႔အျပင္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွ ေရနံစိမ္းမ်ားကို အေရွ႕ေတာင္အာရွသို႔ သယ္ရာတြင္ လမ္းတိုသြားႏိုင္သည္ဟု အီတာထိုင္းကုမၸဏီ၏ တင္ျပခ်က္ကို ကိုးကား၍ ေအအက္ဖ္ပီက ေရးသားထားသည္။
No comments:
Post a Comment