လူ၀င္စား
လူ၀င္စားလူ၀င္စားဟူ၍ ေလာက၌ ေျပာရိုးဆိုရိုးရွိၾက၏။ ၀င္စားျခင္း အေၾကာင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္တြင္ သက္၀င္ျခင္း ရွိပါသလား -
ေျဖ။ လူ၀င္စားဟူသည္
အသီးအျခား တပါးတမ်ိဳး မဟုတ္။ လူ႔ဘ၀သို႔ ေရာက္လာၾကသူ အေပါင္းတို႔တြင္ ေရွးဘ၀ကို ျပန္၍သိႏိုင္သူ အနည္းငယ္မ်ွသာ ရွိၾက၏။ ထိုသူတို႔ကို လူ၀င္စားဟူ၍ ေခၚၾက၏။ ထိုသူကို ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္တို႔၌ ဇာတိႆရ ပုဂိၢဳလ္ဟူ၍ ေခၚ၏။ ေရွးဘ၀ကို ျပန္၍ေအာက္ေမ့ႏိုင္ေသာသူ၊ သိႏိုင္ေသာသူ ဟု ဆိုလိုသည္။
ေရွးဘ၀ကို ျပန္၍ မသိႏိုင္ျခင္း၊ သိႏိုင္ျခင္း အေၾကာင္းကား -
(၁) လူ႔ဘ၀၌ ေန႔ရက္ရွည္ၾကာ အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္ ညႇဥ္းပန္းစိတ္အား ကုန္ခန္း၍ ေသရျခင္းတပါး။
(၂) ေနာက္ဘ၀၌ ဂဗၻေသယ်ကမ်ိဳး ျဖစ္၍ အလြန္ေသးငယ္လွေသာ ကာလလေရၾကည္ အစတည္လ်က္ ေန႔ရွည္ရက္မ်ား ေျဖးေႏွးစြာ ႀကီးပြားရသျဖင့္ စိတ္အားေသးႏုတ္ ေမွးတုတ္ မိန္းေမာ၍ ေနရျခင္းတပါး။
ဤအေၾကာင္းႏွစ္ပါးႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳ၍ လာၾကကုန္ေသာ သူတို႔သည္ ေရွးဘ၀ကို ေမ့ၾကကုန္၏။
ထိုမွတပါး -
(၁) အလြန္ငယ္ကေလးက ေသခဲ့ၾကေသာသူ၊ အလြန္အိုမင္းထိုင္းမိႈင္းလွမွ ေသခဲ့ၾကေသာသူ၊ ယစ္မ်ိဳး ၾကဴးလွေသာ သူတို႔သည္ ၄င္း၊
(၂) ေနာက္ဘ၀၌ အမိသည္ ေရာဂါသည္မ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ၄င္း၊
(၃) အလုပ္ၾကမ္း၊ အကိုင္ၾကမ္း လုပ္ကိုင္ရသူ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ၄င္း၊
(၄) ကိုယ္၀န္ေဆာင္မႈ၌ အလိမၼာမရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ၄င္း၊
(၅) အေစာင့္အစည္းမရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ၄င္း၊
အမိ၀မ္းတြင္း၌ သူငယ္သည္ အလြန္ထိတ္လန္႔ေျခာက္ျခားျခင္း မ်ားသျဖင့္လည္း ေရွးဘ၀ကို ေမ့ၾကကုန္၏။
(ဤကား ေရွးဘ၀ကို ျပန္၍ မသိႏိုင္ျခင္း အေၾကာင္းတည္း။)
(၁) ဤလူ႔ဘ၀၌ ေသလြန္၍ ဥပပတ္နတ္ဘ၀၊ ျဗဟၼာဘ၀သို႔ ေရာက္ၾကေသာသူ၊ ငရဲဘ၀ ၿပိတၱာဘ၀သို႔ ေရာက္ၾကေသာ သူတို႔သည္ ေရွးဘ၀ကို သိႏိုင္ၾကကုန္၏။
(၂) ဤလူ႔ဘ၀၌ အားရွိတုန္းအခါမွာ လက္နက္ေဘး၊ ကပ္၊ ဥပါဒ္ေဘး ႏွင့္ ရုတ္တရက္ ေသဆံုးၾကကုန္၍ ေနာက္ဘ၀၌ အနာေရာဂါကင္း၍ သန္႔ရွင္းၿငိမ္သက္ေသာ အမိ၀မ္း၌ ျဖစ္ရေသာ သူမ်ားသည္ ေရွးဘ၀ကို သိတတ္ၾက၏။
(၃) ေရွးဘ၀ကို ျပန္၍ သိရလို၏ - ဟု ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳ၍ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳခဲ့ေသာ သူမ်ားသည္လည္း ေရွးဘ၀ကို ျပန္၍ သိတတ္ၾက၏။
(၄) ပုေဗၺနိ၀ါသ အဘိညာဏ္ကို ရၾကကုန္ေသာ ရေသ့တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာတို႔သည္လည္းေကာင္း ေရွးဘ၀ကို သိတတ္ၾကကုန္၏။
(ဤကား ေရွးဘ၀ကို ျပန္၍ သိႏိုင္ျခင္း အေၾကာင္းတည္း။)
လူ၀င္စားအေၾကာင္းကေတာ႔ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ႔ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔တင္ျပည္႔စံုေလာက္ပါျပီ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးေျဖထားတာေတြရွိပါေသးတယ္ အတူတူလိုပါပဲ။
ကိုထြဋ္ထိပ္ ေျပာတာ အဘိဓမၼာနည္းအရ နာမ္၊ရုပ္ ခ်ဳပ္ျခင္း ဘ၀ကူးေျပာင္းျခင္း သေဘာအရ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဥပါဒါန ပစၥယာဥပါဒါန္(စြဲလမ္းျခင္း္ ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင္႕- ဘေ၀ါ
၁။ ကမၼဘ၀ ၂။ ဥပပတၱိဘ၀ ဟူေသာ အားထုတ္ျပဳျပင္ျခင္း အက်ိဳးျဖစ္ေသာ ဘ၀တရား ၂ ပါးျဖစ္သည္ လို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရား မွာ ဆိုထားေတာ႔ ေနာက္ဘ၀ကူးဖို႔ အခ်က္ထဲမွာ ဥပါဒါန္ကလဲ သိပ္ကို အေရးပါေနတာပါပဲ။
၁။ကာမုပါဒါန္- ကာမဂုဏ္၌စြဲလန္းျခင္း။ မ်က္စိအၾကိဳက္ ၊နားအၾကိဳက္ ၊ ကိုယ္အၾကိဳက္ ျပင္းစြာဆြဲယူတတ္သလို ၊ ကိုယ္ၾကိဳက္တာကို ဖ်က္ဆီးခံရရင္လဲ ျပင္းစြာနာၾကည္းစြာ မွတ္ထားတတ္တာ ကာမုပါဒါန္ရ ဲ႔ သေဘာပါပဲ။
၂။ ဒိ႒ဳပါဒါန္- သီလဗၺတုပါဒါန္ နဲ႔ အတၱ၀ါဒုပါဒါန္ ကလြဲရင္ က်န္တဲ႔ မွားယြင္းေသာ ဒိဌိ မ်ားကို ျပင္းစြာ စြဲလမ္းျခင္း။
၃။ သီလဗၺတုပါဒါန္-ေခြး ၊ ႏြားစသည္တို႕၏ မွားယြင္းေသာ ၀တ အေလ႕အက်င္႕ျဖင္႕ ကိေလသာမွ ၊ သံသရာမွ စင္ၾကယ္၏ဟုစြဲလမ္းျခင္း
၄။ အတၱ၀ါဒုပါဒါန္ -( က) ဖန္ဆင္းရွင္ ပရမအတၲ ၊ (ခ) အဖန္ဆင္းခံရေသာ ဇီ၀အတၲ စသျဖင္႔ အတၲ၀ါဒကို လက္ခံယံုၾကည္ျပီး ၊ ခႏၶငါးပါး၌ အတၱဟု စြဲလမ္းျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒီဘ၀ လက္ေမာင္းမွာ ဒဏ္ရာရွိရင္ ေနာက္ဘ၀ လက္ေမာင္းမွာ အမွတ္ပါတယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္၊…..ဆိုတာကို လက္ေတြ႔အားျဖင္႔ ဖားေအာက္ေတာရမွာ က်င္႔ၾကံေနတဲ႔ ေယာဂီေတြကေတာ႔ ျပီးခဲ႔တဲ႔ ကပ္လ်က္ဘ၀မွာ ျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ျဖစ္စဥ္နဲ႔ လက္ရွိဘ၀မွာ ရွိေနတဲ႔ အမွတ္ ၊ အမာရြတ္ ၊ဒဏ္ရာ မ်ားကို တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးျပီး ယံုၾကည္လက္ခံၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ ဒီလို ျဖစ္ရသလဲဆိုရင္ အေပၚမွာ ျပထားတဲ႔ ဥပဒါန္ေတြ ေၾကာင္႔ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ဒီျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ဘယ္ ဥပါဒါန္ေၾကာင္႔ ျဖစ္တာလဲဆိုတာကို ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ၾကီးက ၀ိပသနာ ဥာဏ္နဲ႔ ရွာခိုင္းပါတယ္။ ဥပါဒါန္တစ္ပါးျခင္းကို ၀ိပသနာ ဥာဏ္တင္ျပီး ရႈမွတ္ေစတဲ႔အခါ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ကာမုပါဒါန္ေၾကာင္႔လို႔ သိသာထင္ရွားေစပါတယ္။ ကာမုပါဒါန္ဟာ တဏွာေၾကာင္႔လို႔ သိသာေစျပီး ၊ အျခား (၃)ခုကေတာ႔ မိစာဒိဌိ ေၾကာင္႔လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီဥပါဒါန္ေတြေၾကာင္႔ပဲ လူေသရင္ လူပဲျဖစ္ႏိုင္တယ္ လို႔ ယူဆခဲ႔ၾကပါတယ္။
ေသခါနီး ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ သူရသြားတဲ႔ ဒဏ္ရာကို ျပင္းစြာစြဲလမ္းျပီး ေသခဲ႔ရင္ ေနာက္လားရာဘ၀မွာ ဒီဒဏ္ရာဟာ သေကၤတ တစ္ခုခု အေနနဲ႔ ပါလာႏိုင္ပါတယ္။ ကာမုပါဒါန္ေၾကာင္႔ပါပဲ။ အ၀ိဇၨာ ၊ တဏွာ ၊ ဥပါဒါန္ ၊ ကံ(သခၤါရ) ဆိုတဲ႔ ျပီးခဲ႔တဲ႔ ဘ၀မွအေၾကာင္းေတြနဲ႔ လက္ရွိဘ၀ မိခင္ဆီမွ ရေနေသာ အာဟာရ ေပါင္းစပ္မိတဲ႔အခါ ေနာက္ဘ၀ကို ေရာက္လာတယ္။ ေနာက္တစ္ဖန္ဆက္စပ္ျခင္း ပဋိသေႏၶ တည္လာျပီး ၊ ဘ၀အသစ္ ၊ ခႏၶာအသစ္ရလာေပမယ္႔ ျပီးခဲ႔တဲ႔ ေသခါနီးက စိတ္မွာဆြဲခဲ႔တဲ႔ အရာက ေနာက္ဘ၀မွာ ဒီလို အမွတ္သေကၤတ ေတြအျဖစ္ပါလာႏိုင္တယ္ ဆိုပါတယ္။
၀ါခင္းကုန္း ဆရာေတာ္ ဦတိကၡ ေဟာတဲ႔ ဘ၀ျပႆနာ ဆိုတဲ႔ တရားမွာ ဆရာေတာ္ရဲ ႔ သူငယ္ခ်င္း ဘုန္းေတာ္ၾကီး တစ္ပါးက အရင္ဘ၀ကိုမွတ္မိတယ္။ ဇာတိႆရ ဥာဏ္ရတယ္ (လူ၀င္စားဆိုပါေတာ႔ ) ။ အရင္ဘ၀က မိန္းကေလး (၂၂) ႏွစ္အရြယ္ ေသခါနီးမွာ သူ႔ဆံပင္ကို ျဖတ္ျပီး ေသျပီထင္လို႔ သူ႔ေျခမေတြကိုပူးျပီး ဆံပင္နဲ႔ ျခည္ေႏွာင္ၾကတယ္။ ဆံပင္ကိုျဖတ္တဲ႔အခ်ိန္ရယ္၊ ခ်ည္တဲ႔ အခ်ိန္ေတြရယ္မွာ သူ႔ ၀င္ေလ၊ထြက္ေလခ်ဳပ္ေနျပီး၊ နာမ္တရားက လံုးလံုးၾကီး မခ်ဳပ္ေသးဘူး လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ စုတိမတိုင္ခင္ မေနာဒြါရမွာ သူအရမ္းျမတ္နိုးတဲ႔ဆံပင္ကို ဆြဲျပီး ေသတယ္။ ဒီဘ၀ ေယာက္်ားေလး (ဆရာေတာ္ေလာင္ ေမြးလာေတာ႔ ကေလးရဲ ႔ ေျခမ ႏွစ္ခုကို ပူးျပီး ဆံပင္ေတြ ခ်ည္လွ်က္ပါလာတယ္။
တကယ္ေတာ႔ ဟိုရုပ္နာမ္အေဟာင္းက မီးရွိဳ႔ သျဂိ ၤဳလ္ျပီးျပီ။ ဒီဆံပင္အေဟာင္းလဲ ရုပ္နဲ႔အတူ မီးထဲပါသြားျပီ။ ဒါေပမယ္႔ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ကံ ရဲ ႔ စြမ္းအားကျဖစ္တဲ႔ ကိုယ္႔ခႏၶာကို ဆြဲတဲ႔ ကာမုပါဒါန္ကေတာ႔ ဒီဘ၀မွာ ဒီလိုပါလာတဲ႔အထိျဖစ္ႏိုင္တဲ႔ သတိၲရွိတယ္ လို႔ ဆရာေတာ္ကရွင္းျပပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္မွာလဲဇာတိသရ ဥာဏ္ရတဲ႔ ညီတစ္၀မ္းကြဲ ႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္ ။ အၾကီးေကာင္က အရင္ဘ၀က သိုင္းဆရာ လို႔ေျပာတယ္။ဓါးျမေတြကို ခုခံရင္း ရြာမွာ ေခါငး္ေဆာင္ျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ ဓါးျမေတြက သူ႔မိန္းမကို ျပန္ေပးဆြဲျပီး သူနဲ႔ ျပန္လဲခိုငး္တယ္။ သူ႔ကိုလဲ ဖမ္းမိေရာ ၊ ေျခ၊လက္ အားလံုးကို ရိုက္ခ်ိဳးလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ႔ ၾကိဳးတုတ္ ၊ အိတ္ထဲထည္႔ျပီး ျမစ္ေရထဲေမွ်ာလိုက္တယ္။ သူျမစ္မွာ အရိုက္ခံရတဲ႔ နာက်င္မႈ ဒဏ္ေတြ၊ေရမြန္းမႈေတြ နဲ႔ ေသခဲ႔တယ္။ ဒီဘ၀ ညီေလးကိုယ္မွာ ၾကိဳးတုတ္ထားတဲ႔ ဒဏ္ရာေတြ ပါလာတယ္ ။ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ ၊ ေျခ၊လက္ေတြ က်ိဳးျပီးသား ျဖစ္ေနတယ္။ အဆစ္ေတြက ေငါထြက္ေနတယ္။ ျမစ္ေရ အရမ္းေၾကာက္တယ္ ။ ရြာမွာ ေနျပီး ေရမကူးတတ္ဘူး။ အိတ္နဲ႔စြပ္တာမ်ိဳးကို ေၾကာက္တယ္။လက္ေတြမသန္ေပမယ္႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဒါး၊လွံေတြ နဲ႔ပဲ ကစားခ်င္တယ္။
ေနာက္တစ္ေယာက္က သူ႔ညီ အရင္းပဲ ။ သူကေတာ႔ ပုသိမ္နားက ၾကိမ္နီဆိုတဲ႔ ရြာက ကရင္ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ေမာ္လင္း လို႔ ဆိုတယ္။ သူ႔အသက္ ၂-ႏွစ္ေလာက္မွာ သူ႔အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ျပန္ေျပာျပတယ္။ အားလံုးအတိအက်ရွိတယ္။ သူ႔ရြာကို သြားၾကည္႔ေတာ႔ လဲ အကုန္မွန္ေနတယ္။ သူက ျမန္မာအစိုးရ တပ္ကပစ္လိုက္တဲ႔ က်ည္ဆံ (၂) ခ်က္ထိျပီး တိုက္ပြဲမွာေသတယ္။ က်ည္ထိတဲ႔ ေနရာေတြမွာ အမွတ္ (၂ )ခုရွိေနတုန္းပဲ ။ပိုျပီးထူးဆန္းတာရွိေသးတယ္။ အဲဒီၾကိမ္နီရြာကို ေရာက္ေတာ႔ ေနာက္ ၄-ႏွစ္သားအရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္က သူ႔ကို ဗုိလ္ၾကီးလို႔ ေခၚတယ္။သူတို႔ခ်င္း မွတ္မိေနၾကတယ္။ ဗိုလ္ေမာ္လင္းအိမ္က အကူရဲေဘာ္တဲ႔ ။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ပဲ ျပန္ရွင္းျပတယ္။ ဒီရဲေဘာ္နဲ႔ အတူ ထြက္ေျပးတဲ႔ သူ႔မိန္းမ နဲ႔ ကေလး ၂- ေယာက္အေၾကာင္းကို ဗိုလ္ေမာ္လင္းျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ညီက အဲဒီကေလးကို မွတ္မွတ္ရရျပန္ေမးတယ္။ ရဲေဘာ္ေလး (အဲဒီကေလ က သူလဲ ဒဏ္ရာရျပီး မေသခင္ ေနာက္ဆံုး ုျမင္လိုက္ရတဲ႔ ဘယ္ဘက္ကို ေျပးၾကတယ္ ၊ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ပါတယ္ အထိေတာ႔ေျပာျပႏိုင္တယ္။ အခုေတာ႔ အဲဒီမိန္းမ ဘယ္မွာ ဆိုတာ မသိၾကဘူး။ တစ္ရြာလံုးက ေတာ႔ ဗိုလ္ေမာ္လင္းကို သိၾကတယ္။ ညီေလးေတြေျပာတာ စံုစမ္းၾကည္႔ေတာ႔လဲ တိုက္ပြဲျဖစ္တဲ႔ ခုႏွစ္၊ ဗုိလ္ေမာ္လင္းသမိုင္း စသည္ အကုန္မွန္ေနတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ကိုထြဋ္ထိပ္ ေျပာတဲ႔ ဒီအခ်က္ဟာ ဥပါဒါန္ (ကာမုပါဒါန္) ေၾကာင္႔ ျဖစ္ျပီး ၊ ရုပ္ခ်ဳပ္မီးရွိဳ႔ သျဂိဳလ္ျပီးေပမယ္႔ ေနာက္ဘ၀အထိ အမွတ္အသားေတြ ပါလာ ကူးစက္တတ္ေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ မွတ္သားမိပါတယ္။
ဒီေမးခြန္း ပံုစံအတိုင္းအတိအက် တရားနာယူခ်င္ရင္ေတာ႔ ၀ါခင္းကုန္း ဆရာေတာ္ ဦတိကၡ ေဟာတဲ႔ ဘ၀ျပသနာ ဆိုတဲ႔ တရား (http://www.dhammadownload.com/Bhaddanta%20Tate%20Kha%20Video.htm) မွာ နာယူႏိုင္ပါတယ္ ။
စာအုပ္ကေတာ႔ ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င္႔စဥ္မ်ား အတြဲ ၃-၄ ရဲ ႔ ဥပါဒါန ပစၥယာ ဘေ၀ါ အပိုင္းနဲ႔ ဥပါဒါန္ (၄)မ်ိဳး အက်ယ္ရွင္းတမ္းေတြမွာ ဖတ္ၾကည္႔ႏိ ုင္ပါတယ္။ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဒီဘ၀ကူးျခငး္ဆိုင္ရာ သုတ္ေတာ္ေတြ (ဥပမာ- သုတၲန္ ပိဋက ၊ မဇၥ်ိမ နိကယ္ ၊ မဇၥ်ိမ ပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ ၊ ေတ၀ိဇၨ ၀စၧသုတ္ စသည္ ) ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ရွာလို႔ ေတြ႔ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာေတာ္ေတြ ေဟာေျပာ၊ေရးသားထားတာေတြကေတာ႔ အဲဒီသုတ္ေတြရဲ ႔ အက်ယ္ အ႒ကထာေတြပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္
No comments:
Post a Comment