.comment-form{ margin-right: auto; margin-left: auto; }

အၾကိဳ႕္မ်ားေသာပုိစ္မ်ား

Wednesday, April 20, 2011

ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးသုေတသန အစီရင္ခံစာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္

ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးသုေတသန အစီရင္ခံစာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္
စာေရးသူ……….. ဖြန္ခ်ဳိင္းသန္သိ၀ိထယားဖိထတ္
ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ေရာက္ရွိေနေသာ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ ရင္ေသြးမ်ား မည္ေရြ႔မည္မွ် အစိုးရေက်ာင္းမ်ား တြင္တရား၀င္ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သုေတသနစာတမ္း တစ္ခုကုိ ၆ လၾကာအခ်ိန္ယူ၍ သုေတသန ျပဳလုပ္ထားပါသည္။ ၎စာအုပ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားမ်ား၏ သားသမီးမ်ား ပညာသင္ၾကားရာတြင္ ေတြ႔ႀကံဳေန ရသည့္အခက္အခဲ၊ ပညာ သင္ၾကားမႈကုိ ေထာက္ခံအားေပး ပံ့ပိုးကူညီသူမ်ား၊ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းမ်ားသို႔သြားေရာက္ ပညာ မသင္ၾကားႏိုင္သည့္ အခက္အခဲ၊ အတား အဆီးမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။

ယၡဳ ျပဳစုလိုက္ေသာ သုေတသနစာတမ္းသည္ အနာဂတ္ကာလတြင္ အစိုးရကုိယ္တိုင္ျဖစ္ ေစ၊ လူမႈအဖဲြ႔အစည္းတိုးတက္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔ အစည္းမ်ား ျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးမ်ားမည္သည့္အတြက္ ေၾကာင့္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာမသင္ၾကားႏိုင္သည့့္္ အေျခခံအေၾကာင္းမ်ားကို သိရွိေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ျပဳစုရျခင္း ျဖစ္သည္။

သုေတသနစာတမ္းအတြက္ သြားေရာက္၍ စစ္တမ္းေကာက္ယူရာတြင္ အသက္
၁၈ ႏွစ္ ေအာက္အရြယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားလူငယ္မ်ားကို ေမးျမန္း၍ စစ္တမ္းျပဳစုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႔ ေသာ ကေလးမ်ားသည္ မိဘမ်ားႏွင့္ အတူေနထိုင္ၿပီး အခ်ဳိ႔ေသာလူငယ္ကေလးမ်ား ကို ၎ တို႔အလုပ္ လုပ္ေနသည့္ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားတြင္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကေလးမိဘ မ်ားတြင္ ထိုင္းအစိုးရအသိအမွတ္ျပဳ တရား၀င္အလုပ္သမားလက္ မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား ရွိသလို၊ လက္မွတ္မရွိသူမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ အတြင္း အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ႏိုင္ငံျခားသားအ လုပ္သမားေစ်းကြက္တြင္ျမန္မာႏိုင္ငံသား အလုပ္သမားမ်ားသည္ လူဦးေရအမ်ားဆံုး ျဖစ္သည္။ အျခားႏိုင္ငံမွ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ စီပြားေရးဖြံ႔ျဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးေနသည့္ အဓိကအင္အားစုမ်ား ျဖစ္သည္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရသည္။

သုေတသနစာတမ္းကုိ ျပဳစုရာတြင္ စာတမ္းဖတ္၍ သုေတသနျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ လက္ေတြ႔ ကြင္းဆင္း၍ သုေတသနျပဳျခင္း ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သုေတသနျပဳရာေနရာမ်ား မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ားဆံုးရွိသည့္ ခ႐ိုင္မ်ားျဖစ္သည့္ သာတ္ခ႐ိုင္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႔၊ ဆမုတ္ဆာခြန္းခ႐ိုင္ မဟာခ်ဳိင္းၿမိဳ႔ႏွင့္ ဖန္းငါးခ႐ိုင္ ခိုရဘူလီၿမိဳ႔ တို႔တြင္ လက္ေတြ႔ ကြင္းဆင္း၍ သုေတသနျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သုေတသနျပဳသူမ်ားက လူတဦးခ်င္းစီ ၏ အေၾကာင္းအား ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ အုပ္စုလိုက္ စကား၀ိုင္းမ်ားဖြဲ႔၍ ေဆြးေႏြးျခင္း စသည့္နည္းမ်ားကိုသံုး၍ အဓိကထား ေမးျမန္းခဲ့သည္။ အုပ္စု (၃) စု ခြဲ၍ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ စုေဆာင္းခဲ့ရသည္။ ကေလးငယ္မ်ား၏ မိဘမ်ား၊ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ ေအာက္ငယ္ေသာ ကေလးအလုပ္သမားမ်ား၊ ကေလးအလုပ္သမားမ်ားကို ပညာသင္ၾကား ေပးေနေသာ အဖဲြ႔အစည္း မ်ားႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ၆ လတာ အခ်ိန္ (ဇန္န၀ါရီလ ၃ ရက္မွ ဂၽြန္လ ၃၀) အတြင္း ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့သည္။
စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းမွ ရရွိလုိက္သည့္ အက်ဳိးအျမတ္
၁။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အလုပ္သမားမ်ား ၏ လူဦးေရစာရင္းကိန္းဂဏန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားေနရဆဲျဖစ္သည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ အစိုးရ၏ တရား၀င္ အလုပ္သမားလက္မွတ္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ ၆၆၈,၅၇၆ ဦးရွိသည္ဟုဆိုၿပီး ထိုင္းအမ်ဳိးသားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ေလ့လာေရးသုေတသန ဌာနမွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမား လိုအပ္သည့္္ ၇၃၄,၆၄၉ ဦးရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားအေရးကို လုပ္ကိုင္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေ၀ဖန္သူမ်ားက ခန္႔မွန္းေျပာဆိုရာတြင္ တရား၀င္ႏွင့္ တရားမ၀င္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသူ အလုပ္သမားေပါင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ အတြင္း ၁ သန္းခြဲခန္႔ ရွိသည္ဟု ေျပာဆိုေနၾကသည္။
၂။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေအာက္ ႏိုင္ငံျခားသားကေလးငယ္ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဦးေရ ၇၇,၀၂၈ ဦးရွိသည္ဟု ထိုင္းအစိုးရက ခန္႔မွန္းေျပာဆိုသည္။ ၎ ကိန္းဂဏန္းသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အလုပ္သမား ၉၂၁,၄၉၂ ဦး၏ ၈.၃၄ % အခ်ဳိးႏွင့္ ညီမွ်သည္။ ယင္းအျပင္ ေ၀ဖန္ေျပာဆို သူမ်ားႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအေရးကို လုပ္ေဆာင္ေနေသာ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားက ထိုင္းႏိုင္ငံ တြင္ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ သားသမီး၊ ေျမး၊ ျမစ္ အပါအ၀င္ စာရင္းမတင္ထားသူ ဦးေရ ၁၂၅,၀၀၀ ဦးရွိသည္ဟုလည္း ခန္႔မွန္း ေျပာဆိုၾကသည္။
၃။ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ားမွာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ခြင့္ရရန္ အခြင့္အေရး အလြန္နည္းပါး သည္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရသည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ တရား ၀င္ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ ၂၇,၃၀၈ ဦးသာ ထိုင္းစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ သင္ ၾကားႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ ထိုစာရင္းမွ က်န္ရွိေနသည့္ ျမန္မာကေလးမ်ားမွာ မည္ကဲ့သုိ႔ ပညာသင္ယူသည္ ဆုိသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုင္းအစိုးရက ေဖၚျပထားျခင္း၊ ေျပာဆိုထား ျခင္း မရွိပါ။ သို႔ေသာ္လည္း သုေတသနျပဳသူမ်ား၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေထာက္ပံ့ေရးအဖြဲ႔မ်ား၊ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႔မ်ား၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔မ်ား၊ သာသနာျပဳအသင္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံတ ကာကယ္ဆယ္ေရးအသင္းမ်ားႏွင့္ လူ႔မႈအဖဲြ႔အစည္းတိုးတက္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေပး ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အကူအညီ အေထာက္အပ့ံမ်ားသည္ ျမန္မာကေလးမ်ား ပညာေရးအတြက္ အဓိကအားကိုး အားထားျပဳရာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။
၄။ကြင္းဆင္းသုေတသနျပဳခဲ့ေသာ သံုးခ႐ိုင္မွ အခ်က္အလက္မ်ားအရ မဲေဆာက္ၿမိဳ႔ရွိ ျမန္မာကေလးမ်ားသည္ ပညာသင္ယူရာတြင္ အျခားေသာ ခ႐ိုင္မ်ားထက္ ပို၍ အခြင့္ အလမ္းရသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။ သာက္ခ႐ိုင္ရွိ (၅) ၿမိဳ႔နယ္တြင္ လူ႔မႈအဖြဲ႔အစည္းတိုးတက္ ေရးအတြက္ အကူအညီေပးေနေသာ အဖဲြ႔မ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပညာ ေရး၀န္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ခံမဟုတ္သည့္ ေက်ာင္းႀကီး၊ ေက်ာင္းငယ္ စုစုေပါင္း ၅၀ တြင္ ေက်ာင္းသားေပါင္း ၅,၀၀၀ ေက်ာ္ ပညာသင္ၾကားလွ်က္ ရွိသည္။ မဲေဆာက္ပညာေရးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာၾကားရာတြင္ မဲေဆာက္တြင္ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္ ၈၀၀၀ ခန္႔မွာ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ ပညာသင္ၾကားေနသည္ ဟု ဆိုသည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ ေျပာဆိုရလွ်င္ ဆမုတ္ဆာခြန္းခ႐ိုင္၊ မဟာခ်ဳိင္းရွိ ၀တ္ဆီလီ မုန္းခြန္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာေက်ာင္းတြင္ ျမန္မာကေလး ၁၅၀ ခန္႔ တက္ေရာက္၍ ပညာသင္ယူေနသည္။ ယင္းေက်ာင္းသည္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ႏိုင္ငံျခား သားအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ားကုိ လက္ခံ၍ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ျပဳထားသည္။ ေျပာဆိုရလွ်င္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားမ်ား၏ သားသမီးမ်ား ကုိလည္း တက္ေရာက္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ျပဳထားသည့္အတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္သည့္ လုပ္ရပ္တခုဟု ခ်ီးက်ဴးသင့္သည္။ ယၡဳအခါ ဖန္းငါးခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ခုလဘူရီတြင္လည္း ေျပာင္းေရႊ႕ေက်ာင္း (Mobile teaching) မ်ားကို ေ၀းလံသည့္ ေဒသမွ ကေလးမ်ားအတြက္ လိုက္လံဖြင့္လွစ္ရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု သိရသည္။
၅။ ပညာသင္ၾကားမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သုေတသနျပဳေလ့လာခ်က္မွ ေတြ႔ရွိရာတြင္ အစိုးရ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားေသာ စနစ္မွာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပဌာန္းထားေသာ သင္ ခန္းစာျဖင့္သင္ၾကားၿပီး၊ တႏိုင္ငံလံုးတြင္ ထိုင္းဘာသာစကားကို အေျခခံထား သင္ၾကား သည္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ခံ မဟုတ္ေသာ အျပင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္မူ ပညာ သင္ၾကားေသာ စနစ္မွာ သင္ၾကားသည့္ ဆရာ၏ အေတြ႔အႀကံဳေပၚမူတည္၍ ေက်ာင္း တေက်ာင္းႏွင့္တေက်ာင္း မတူညီသလို ေဒသလိုက္၍လည္း ကြဲျပားမႈ ရွိေနသည္။ အဓိက ျပႆနာမွာ သင္ၾကားမႈ အေထာက္အကူျပဳပစၥည္း၊ သင္ၾကားသည့္အခ်ိန္ႏွင့္ သံုးစြဲရသည့္ ေငြေၾကးစသည္တို႔ အေပၚတြင္လည္း မီွေနသည္။ အစိုးရက လံုၿခံဳေရးအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ရ သည္ဟု ေျပာဆိုေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ထိုင္းဘာသာစကား သင္ၾကားေသာ္လည္း ေက်ာင္းအမ်ားစုကမူ ျမန္မာစကားႏွင့္ အဂၤလိပ္စကားကို အဓိက အသံုးျပဳ၍ သင္ၾကားေပး သည္။ ေဒသအမ်ားအျပားတြင္ သုေတသနျပဳလုပ္ရာတြင္ ေတြ႔ရွိရသည့္အခ်က္မွာ ပညာသင္ၾကားရာတြင္ ျပဌာန္းစာအုပ္မ်ားကို ေရးဆြဲေသာ အဖြဲ႔မ်ားမွ ပညာေရးတာ၀န္ခံႏွင့္ ဆရာမ်ားမွာ ယင္းေဒသတြင္မွီတင္းေနထိုင္ေနေသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား ေတြ႔ႀကံဳရသည့္ ျပႆနာေပါင္းစံုအတြက္ မွီခိုအားထားရာ၊ အႀကံေပးသူ၊ ေျဖရွင္းေပးသူတဦး ျဖစ္သည္ကုိ လည္း ေတြ႔ရွိရသည္။
၆။ ေအာက္ပါအခ်က္တို႔က ျမန္မာကေလးမ်ား ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ သင္ၾကားမႈကို အခက္အခဲ ျဖစ္ေစသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။

၆-၁။ အစိုးရ
ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားက ျမန္မာကေလးမ်ား ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္သင္ၾကား ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေစသည္။
က။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဂ်ဴလိုင္လ ၅ ရက္ေန႔ ၀န္ႀကီးမ်ားအစည္းအေ၀းက ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ကေလးမ်ားအားလံုး ပညာသင္ယူခြင့္ တန္းတူညီမွ်ရေစမည္ဟု ဥပေဒထုတ္ျပန္ထားေသာ္ လည္း လက္ေတြ႔က်င့္သံုးမႈတြင္ ျပႆနာေပါင္းမ်ားစြာ ေတြ႔ရွိေနရသည္ဟု သုေတနသျပဳ ခ်က္တြင္ ေဖၚျပထားသည္။ ၎ဥပေဒသည္ အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း သံုးစြဲသူမ်ားႏွင့္ ကၽြမ္း၀င္မႈမရွိျခင္း၊ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာအသီးသီးက ပူးတဲြေဆာင္ရြက္မႈမရွိျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္သူ၊ သင္ၾကားသူ ဆရာ/ဆရာမမ်ား သင္ ၾကားမႈစနစ္ႏွင့္ အစိုးရခ်မွတ္ထားသည့္မူ၀ါဒမ်ားမွာ လက္ေတြ႔တြင္ ကြာျခားမႈရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ထိုင္းစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္အပ္ႏွံရာတြင္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ပတ္သက္၍ စာရြက္စာတမ္း အေထာက္အထားမ်ားလိုအပ္ျခင္းသို႔မဟုတ္ အစိုးရဌာန၏ ေထာက္ခံခ်က္ျဖင့္ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားသည္ စာသင္ ၾကားသူအဖို႔ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေစသည္။ ေက်ာင္းသားတဦးခ်င္းစီအတြက္ အသံုးစရိတ္ အား ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ အသံုးျပဳခြင့္ ေပးထားေသာ္လည္း အကယ္၍ ျမန္မာကေလးတဦး သည္ စာရြက္စာတမ္းအခ်ဳိ႔ လိုအပ္ေနပါက ထုတ္ယူခြင့္မရရွိသည့္အျဖစ္ႏွင့္ ႀကံဳရႏိုင္သည္။ ေနာက္ထပ္ ေတြ႔ႀကံဳေနရသည့္ ျပႆနာတခုမွာ ၿမိဳ႔ႀကီး ျပႀကီးမ်ားတြင္ ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာ ကေလးမ်ားအတြက္ တက္ေရာက္ သင္ၾကားႏိုင္မည့္ စာသင္ေက်ာင္းမရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ခ။ ထပ္မံ ေတြ႔ႀကံဳေနရသည့္ အခက္အခဲတခုမွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ၊ ဥပေဒအရ အကာအ ကြယ္ေပးမႈ၊ သံုးစြဲရမည့္ေငြေၾကး စသည္တို႔သည္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အျပင္ေက်ာင္း ႏွစ္ခုစလံုးတြင္ ဆင္တူယိုးမွား ေတြ႔ႀကံဳရသည္။ ျမန္မာကေလးမ်ားအတြက္ ဖြင့္လွစ္ထား ေသာ ေက်ာင္းမ်ား၏ အဓိက အားနည္းခ်က္မွာ ျမန္မာအလုပ္သမားအမ်ားစု ေနထိုင္ရာ ေဒသသို႔ သြားေရာက္၍ စာသင္ေက်ာင္းခြဲမ်ား မဖြင့္လွစ္ႏိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ေ၀လံသည့္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားေနထိုင္သည့္ ေဒသမ်ားတြင္ သြားေရာက္ ဖြင့္လွစ္ရာ တြင္လည္း ဥပေဒေၾကာင္းအရ အခက္အခဲမ်ား ရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ျမန္မာကေလး မ်ား ထိုင္းစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္သင္ၾကားရာတြင္လည္း ထိုင္းစကားမတတ္ ေျမာက္မႈမွာ ယင္းကေလးမ်ားအတြက္ အဓိက အခက္အခဲ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္သင္ၾကားရန္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈမရွိျခင္း၊ အားေပးမႈ မရွိျခင္းစသည္တို႔ကုိလည္း ေတြ႔ရသည္။ ထို႔ျပင္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားမႈ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းမ်ား မလံုေလာက္ျခင္း၊ ေန႔လည္စာအတြက္ ေက်ာင္းသား ကုိယ္တိုင္ ၀ယ္ယူစားေသာက္ရျခင္း၊ ျမန္မာကေလးမ်ားပါ လာေရာက္၍ စာသင္ၾကားပါက ထုိင္းေက်ာင္းသားမ်ားရရွိမည့္ ေ၀စုကုိ လာေရာက္ခြဲယူသည့္ အဓိပၸာယ္ကုိလည္း သက္ ေရာက္ေစမည္ ျဖစ္သည္။

ဂ။ ျမန္မာအလုပ္သမား၏ လက္ရွိ အေျခအေနကုိ တရားဥပေဒ႐ႈေဒါင့္မွ ၾကည့္႐ႈရာတြင္ လည္း အမ်ားစုမွာ အလုပ္သမားလက္မွတ္ မရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ လက္မွတ္ရွိသည့္ အလုပ္သမားမ်ားမွာလည္း အလုပ္ရွင္၏ လက္မွတ္သိမ္းဆည္းထားျခင္းကို ခံထားရသည္။ ထို႔ျပင္ စက္႐ံုအျပင္သို႔ မထြက္ရျခင္း၊ နယ္မေက်ာ္ရျခင္း စသည့္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အလုပ္သမားအမ်ားစုမွာ ယင္းတို႔ေနထိုင္သည့္ေနရာ သို႔မဟုတ္ အလုပ္႐ံုမွ အျပင္သို႔ မထြက္ရဲျခင္း၊ ကေလးမ်ားကိုလည္း ေက်ာင္းသို႔ မပို႔ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရွိရသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အျပင္သို႔ထြက္လွ်င္ ရဲဖမ္းဆီးခံရမည့္ အေျခအေန ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရႏိုင္သည္။ အစိုးရေက်ာင္းမဟုတ္ဘဲ အျပင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္ ပညာသင္ၾကားရာတြင္လည္း ယင္းေက်ာင္းမ်ား မွာ တရားဥပေဒ႐ႈေဒါင့္မွၾကည့္လွ်င္ ဥပေဒ ႏွင့္ ၿငိစြန္းသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ယင္းေက်ာင္းမ်ားမွာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အသိအမွတ္ မျပဳထားပါ။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒတြင္ အျပင္ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားကို တည္ေထာင္ႏိုင္သူမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံသား ျဖစ္ရမည္ဟု ျပဌာန္းထားသည္။
၆.၂။ ေဒသခံ
ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္းမ်ားႏွင့္ ေဒသခံထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားက ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သ မားမ်ား၏ ကေလးမ်ား ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္သင္ၾကားျခင္းကို သေဘာမတူ ညီျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးမ်ား လာေရာက္စာသင္ၾကား ပါက အသံုးစရိတ္မ်ား ပို၍ႀကီးျမင့္လာမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းႏွင့္ ေရာဂါပိုးမ်ား ကူးစက္မည္ကို စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္သူ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမား မ်ားက ယင္းတို႔၏ အလုပ္မ်ားကို လုယူလုပ္မည္ကို စိုးရိမ္ျခင္း၊ ရပ္ကြက္တြင္ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားဦးေရ တိုးပြားလာမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းစသည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရွိရ သည္။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားကုိယ္၌ပင္လွ်င္ ထိုင္းအသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ နီးနီး ကပ္ကပ္ဆက္ဆံျခင္းမရွိဘဲ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္သာ ေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာသာ စကား၊ က်င္လည္သည့္ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္း စသည့္ အခက္အခဲမ်ားကလည္း ျမန္မာက ေလးမ်ား ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္ သင္ၾကားရာတြင္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေစသည္။ ယင္းသို႔ ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ ဘ၀တူ ျမန္မာကေလး သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကလည္း ကေလးမ်ား ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္ ပညာသင္ၾကားေရးတြင္ စိန္ေခၚမႈတရပ္အျဖစ္ ရွိေန သည္။ ထိုင္းဘာသာစကားေျပာတတ္သည့္ ကေလးမ်ားမွာလည္း ကေလးအလုပ္သမား မ်ားအျဖစ္ျဖင့္ ထိုင္းအသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ က်င္လည္ခဲ့ဖူးသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ယင္းကေလးမ်ား ကလည္း ၎တို႔မွာ အရြယ္ေရာက္ၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသြားတက္ရန္ မသင့္ေတာ္ ဟု ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ယူဆေနသူမ်ား ျဖစ္သည္။
၆.၃။ မိသားစု

မိသားစုအခက္အခဲ ဆိုသည္မွာလည္း မိသားစု၏ စီးပြားေရးျပႆနာ ျဖစ္္သည္။ ျမန္မာ ကေလးမ်ားအတြက္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားက ပညာသင္စရိတ္မေကာက္ခံေသာ္လည္း သင္ၾကားမႈ အေထာက္အကူျပဳပစၥည္း၊ အ၀တ္အစား၊ အစားအစာႏွင့္ ခရီးစရိတ္အတြက္ မိဘျဖစ္သူမ်ားတြင္ ေပးေဆာင္ရန္ အခက္အခဲရွိသည္။ ကေလးမိဘမ်ား က်င္လည္သည့္ အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ ပင္လယ္ထြက္ အစားအစာမ်ားထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းခြင္မ်ား အမ်ားအပ်ားရွိသည္။ စက္႐ုံမ်ားတြင္ ကေလးအလုပ္သမားလိုအပ္ခ်က္ မ်ားသျဖင့္ ကေလးမ်ားအား ေက်ာင္းတြင္ သြားေရာက္ပညာသင္ၾကားျခင္းထက္ အလုပ္႐ံု (ပုဇြန္ခြာ လုပ္ငန္း) မ်ားတြင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ျခင္းကို တြန္းအားေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေစသည္။
၆.၄။ ပတ္၀န္က်င္ဂယက္
ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားထံသို႔ ပညာသင္ၾကားႏုိင္မႈအခြင့္အလမ္းႏွင့္ ဆုိင္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ေရာက္ေအာင္ မျဖန္႔ျဖဴႏိုင္ျခင္းကလည္း ကေလးမ်ားေက်ာင္းတြင္ လာေရာက္ ပညာမသင္ၾကားႏိုင္သည့္ အခ်က္မ်ားတြင္ တခုအပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ျမန္မာကေလးမ်ား ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္သင္ၾကားႏိုင္သည့္ သတင္းအား မျဖန္႔ျဖဴးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ လာေရာက္ အပ္ႏွံ သင္ၾကားသူ ကေလးမ်ားမွာလည္း နီးစပ္ရာ သူငယ္ခ်င္းမွတဆင့္ သတင္းၾကားသျဖင့္ လာ ေရာက္ အပ္ႏွံျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္းအခ်ဳိးအစားမွာ တႏိုင္ငံလံုးႏွင့္ ၿခံဳၾကည့္ ပါက အလြန္နည္းပါးေသာ အေရအတြက္သာ ျဖစ္သည္။
နိဂံုအေနျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ လက္မွတ္ရွိသူ/မရွိသူမ်ား၏ ကေလးမ်ား အစိုးရ စာသင္ေက်ာင္း မ်ားတြင္ တက္ေရာက္သင္ၾကားႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္းေပးထားေသာ္လည္း ပညာေရးတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားအေနျဖင့္ ယင္းမူ၀ါဒအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရာတြင္မႈ အားနည္းေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းအား အေျဖ ရွာတြင္ ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ခ်မွတ္ထားသည့္ မူ၀ါဒအတိုင္း မည္ေရြ႔မည္မွ် ေအာင္ျမင္ သည္ကို သုေတသနျပဳ ေဆာင္ရြက္သည့္ အစိုးရလက္ေအာက္ခံ တရား၀င္အဖြဲ႔အစည္း မဖြဲ႔ စည္းထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။ အလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးမ်ား ပညာ တတ္ေျမာက္မႈႏႈန္း မည္ေရြ႔မည္မွ်ရွိသည္ကိုလည္း စစ္တမ္းေကာက္ယူထားျခင္းလည္း မရွိ ေပ။ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားေပးေနေသာ ဆရာ/ဆရာမမ်ားအား ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးမ်ား ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ အစိုးရက ခ်မွတ္ထားသည့္ မူ၀ါဒ၊ ရည္မွန္းခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးျခင္း တိုင္းပင္ညႇိႏႈိင္းျခင္း တို႔ကုိလည္း အစိုးရက မလုပ္ေဆာင္ေပ။ အစိုးရက ႏိုင္ငံျခားသားကေလးမ်ား ပညာသင္ ၾကားေပးျခင္းအား ေဒသခံမ်ား နားလည္သေဘာေပါက္ လက္ခံေစရန္ စည္း႐ံုးျခင္း၊ သင္ ၾကားေရးစနစ္ပိုမို၍ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစရန္ တြန္းအားေပးျခင္း၊ ေထာက္ပံ့ကူညီျခင္း၊ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ကေလးမ်ားပညာသင္ၾကားရာတြင္ ပိုမိုအဆင္ေျပေစမည့္ ေစတနာ့ ၀န္ထမ္း ျမန္မာဆရာမ်ား ငွားရမ္းျခင္း၊ ခန္႔ထားျခင္းလည္း မရွိပါ။ ႏိုင္ငံျခားသားကေလး မ်ား တက္ေရာက္သင္ၾကားေနသည့္ ေက်ာင္မ်ားတြင္ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ နားလည္မႈ ရွိေစရန္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ အစီအစဥ္ အစိုးရတြင္ မရွိပါ။ အစိုးရအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားမ်ား၏ကေလးမ်ား ပညာသင္ၾကားႏိုင္ရန္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပုဂၢလိကေက်ာင္း မ်ားအေပၚတြင္ ယံုၾကည္မႈ အားနည္းေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ လုိအပ္ပါက အစိုးရက ယင္းေက်ာင္းမ်ားအား တရား၀င္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခ်င္ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ လုပ္ၿပီးမွသာ လိုအပ္သည့္ အကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ားကို ေပးမည့္ပံုရသည္။ ႏိုင္ငံျခား သားကေလးမ်ား၏ ပညာေရးအတြက္ ထိုင္းအစိုးရက အေလးအနက္ထား မေဆာင္ရြက္ ျခင္းသည္လည္း မဆန္းေသာ ျဖစ္ရပ္တခုဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ထိုင္းကေလးမ်ား ပညာေရး တိုးတက္မႈအတြက္ အစိုးရ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာလည္ အစဥ္အၿမဲ မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။

အထက္တြင္ ေရးသားခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားအတိုင္း အစိုးရက လိုက္နာၿပီး လုပ္ေဆာင္ မည္ဆိုပါက ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ပညာတတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးေနသည့္ အျပင္ေက်ာင္းမ်ား (NGO အကူ အညီျဖင့္ဖြင့္လွစ္ထားေသာေက်ာင္းမ်ား) အခန္းကဏၰ မွာ မည္မွ်အေရးပါ အရာေရာက္ သည္ကုိ အစိုးရအေနျဖင့္ ေတြ႔ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ အစုိးရအေနျဖင့္လည္း မႏိုင္သည့္ ၀န္ကုိထမ္းေဆာင္ျခင္း မျပဳဘဲ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးမ်ား ပညာတတ္ ေျမာက္ေရးအတြက္ တဘက္တလမ္းမွ ၀ိုင္း၀န္းကူညီေပးေနေသာ အျပင္ေက်ာင္းမ်ားကို အားေပးသင့္သည္ဟု ေရးသား လုိက္ရသည္။ ျပင္ဆင္သင့္သည္ကို ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ ရန္သာ အစိုးရအေနျဖင့္ လိုအပ္သည္။

No comments:

စကားလက္ဆံုေျပာၾကမယ္

ဗုိလ္ိခ်ဳပ္မိန္.ခြန္း

ဗုိလ္ိခ်ဳပ္မိန္.ခြန္း

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္းဆန္းမိန္.ခြန္း

ကမာၻ.အလုပ္သမားမ်ားကသာ ေသြးစည္းညီညြတ္ျပီး အရင္းရွင္ၾကီးေတြက စစ္တုိက္ဖုိ.လုပ္ရင္ စစ္မျဖစ္ရေအာင္ အလုပ္သမားေတြရဲ.အင္အားညီညီညြတ္ညြတ္နဲ.ေတာင့္ထားလုိက္နိဳင္တယ္။အလုပ္သမားအားလံုး ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွာ ညီညြတ္သြားမွလဲ ကမာၻၾကီး တစ္ခုလံုးရဲ. တကယ့္ျငိမ္းခ်မ္းေရး အစစ္ကုိရနိဳင္မယ္။ (ဗုိလ္ခဳ်ပ္ေအာင္ဆန္း)

မိဘဆုိတာ

မိဘဆုိတာ

ယေန.ေခတ္မီဒီယာေတြဘာလဲ..ဘယ္လဲ


သင့္အတြက္ မဂၤလာ ရွိေသာေန.ရက္ျဖစ္ပါေစလုိကၽြန္ေတာ္ မင္းလြမ္းေနာင္ မွ နဳတ္ခြန္ဆက္သဂါရ၀ျပဳလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ

ကၽြန္ေတာ့္ဘေလာ့ ေလးထဲကုိလာေရာက္လည္ ပါတ္ၾကေသာမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး စိတ္ဧ။္ခ်မ္းသာျခင္းကုိယ္ဧ။္ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားနွင့္ျပည့္စံုျပီး လုိရာပန္းတုိင္ ကုိ ေရာက္ရွိၾကပါေစေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္မင္းလြမ္းေနာင္နွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွ ဆုေတာင္းစကားေလးလက္ေဆာင္ပါးလုိက္ပါရေစဗ်ာ...

ဒီေန.ဘာေန့.လဲ

ယေန. ကမၻာ့ သတင္းမ်ား

ေငြလဲနွဳန္းမ်ားၾကည့္ရန္

လာေရာက္လည္ပတ္သူဦးေရ(နွင့္)ထုိင္းစံေတာ္ခ်ိန္

အၾကိဳက္မ်ားေသာ Posts

သူငယ္ခ်င္းမ်ား