.comment-form{ margin-right: auto; margin-left: auto; }

အၾကိဳ႕္မ်ားေသာပုိစ္မ်ား

Tuesday, May 17, 2011

ျမန္မာ့ကာတြန္းဝိဇၨာ ဦးဘဂ်မ္း


 
ျမန္မာ့ကာတြန္းဝိဇၨာ ဦးဘဂ်မ္း
သိပၸံခ်စ္သူ
ေမ ၁၅၊ ၂၀၁၁
          ျမန္မာ့ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္းသည္ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္တြင္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားဘဝ၌ ေကာလိပ္မဂၢဇင္းထဲတြင္ ကာတြန္းစတင္ေရးဆြဲရာမွ ကာတြန္းဆရာႀကီး ျဖစ္လာသူျဖစ္သည္။ ဦးဘဂ်မ္း၏ ပထမဆံုးပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခံရသည့္ ကာတြန္းပံုမွာ ေကာလိပ္ေဘာ္ဒါေဆာင္၌ ထမင္းေကြၽးသည့္အခါ ဟင္းဖတ္နည္းၿပီး အရည္မ်ားေနသည့္အေၾကာင္း ေရးဆြဲထားသည့္ပံု ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာႀကီးသည္ စေကာက္ေခၚ ကင္းတပ္အဖြဲ႔က ထုတ္ေဝသည့္ ‘ဘားမားဘြဳိင္’ (Burma boy) မဂၢဇင္းႏွင့္ ကဝိမ်က္ႏွာ မဂၢဇင္းမ်ား၌ ကာတြန္းမ်ား ဆက္လက္ ေရးဆြဲခဲ့သည္။
          ရန္ကုန္ေကာလိပ္၌ အိုင္ေအအထက္တန္းအထိ ပညာသင္ၾကားၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းထြက္၍ အတြင္းဝန္႐ံုး (ေနာင္ ဝန္ႀကီးမ်ား႐ံုး)တြင္ တလ ၉၀ က်ပ္ျဖင့္ စာေရး ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳပ္အျခယ္ မခံခ်င္ေသာေၾကာင့္ အလုပ္မွထြက္လိုက္၏။
          ဆရာႀကီးက …
          “ပန္းခ်ီဆရာတို႔၊ ကာတြန္းဆရာတို႔ဟာ စိတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနခ်င္ၾကတယ္၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကို တစိတ္ကေလးမွ ခံခ်င္ၾကတာမဟုတ္ဘူး” ဟု ေနာင္တြင္ သူအလုပ္မွ ထြက္ခံရပံုကို ေျပာျပခဲ့သည္။ ထို႔မွ်မက နာမည္ေက်ာ္ၾကားလာေသာအခါ ဖဆပလ အစိုးရက ရာထူးႀကီးႀကီးေပးၿပီး ခန္႔ထားသည္ကိုလည္း ျငင္းပယ္ခဲ့ေလသည္။ “အစိုးရအလုပ္ မေျပာနဲ႔၊ ဆရာပင္တိုင္ ကာတြန္းဆဲြေနတဲ့ သတင္းစာတိုက္က လခစားခန္႔သည္ကိုပင္ မလုပ္ဟု” ဆိုသည္။
          ဆရာဦးဘဂ်မ္းသည္ အႏုပညာသမားပီပီ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ကို မႀကိဳက္၊ လြတ္လြတ္လပ္ ေနထိုင္တတ္သလို၊ သူ႔ကေလာင္ကို ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကိုလည္း မခံခ်င္ေပ။ ဤသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကာတြန္းဆရာဦးဘေထြး၏ “ကာတြန္းဦးဘဂ်မ္းႏွင့္ သူတို႔အျမင္” စာအုပ္၌
          “စစ္အတြင္း ဂ်ပန္ေခတ္တုန္းက ကိုဘဂ်မ္းနဲ႔ ပန္းခ်ီကိုဘၾကည္က ျပန္ၾကားေရးဌာနမွာ ဝင္လုပ္တယ္။ ဆရာကေတာ့ ဂ်ပန္အစိုးရထုတ္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာမွာ လခစားကာတြန္း ဆရာအျဖစ္နဲ႔ ကာတြန္းဆြဲတယ္။ အဲဒီတုန္းက သံျဖဴဇရပ္မွာ ေဖာက္ေနတဲ့ ယိုးဒယား-ျမန္မာ မီးရထားလမ္းအတြက္ လႈ႔ံေဆာ္တဲ့ကာတြန္းပံုတပံုကို ဦးဘဂ်မ္းဟာ ဆြဲေပးတယ္။ အဲဒီ ေခြၽးတပ္ထဲဝင္ရင္ လခ၊ ရိကၡာ၊ အဝတ္၊ ေဆးဝါးေကာင္းေကာင္း ရႏိုင္မယ္ဆိုတာေတြ ပါတယ္။ တေန႔မွာ ကိုဘဂ်မ္းဟာ ဘူတာဘက္ေရာက္လို႔ ေခြၽးတပ္သားေတြ အဝတ္မျပည့္စံု၊ အစားခ်ဳိ႕ငဲ့၊ ေဆးဝါးလည္းမရွိဘဲ ဒုကၡေရာက္ေနတာေတြ ေတြ႔ရေတာ့ စိတ္ထိခိုက္ၿပီး ဆက္မလုပ္ေတာ့ဘဲ ေညာင္တုန္း ျပန္ေနတယ္။ ေနာက္ စစ္ၿပီးမွ ရန္ကုန္ျပန္လာတယ္”         

ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္း
         “ၿပီးေတာ့ ဖဆပလ အစိုးရက သူ႔ကို ရာထူးႀကီးေပးၿပီး ခန္႔ပါမယ္ဆိုခဲ့ဖူးတာျဖစ္ေပမယ့္ ဆရာဦးဘဂ်မ္းက ဖဆပလ အစိုးရကိုလည္း သူ႔ကာတြန္းနဲ႔ေဝဖန္၊ ဖဆပလရဲ႕ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းဆိုတာႀကီးကိုလည္း သေရာ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီလိုပဲ အတိုက္အခံေတြကိုလည္း အလြတ္မေပးပါဘူး။ သူက ပုဂၢဳိလ္ေရး မသေရာ္ဘူး။ ေခတ္ကိုသာ သေရာ္တာ၊ သူက သတင္း စာဖတ္၊ တိုင္းျပည္မွာ ဘာျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ အကဲျဖတ္ၿပီးေတာ့ ကာတြန္းေရးတာပဲ၊ သူ မႀကိဳက္ရင္ ေရးခိုင္းလို႔ မရဘူး၊ သူ ယံုၾကည္တာကို ဆန္႔က်င္ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ မေရးဘူး။ ေဖာ္လံလည္း မဖားဘူး” ဟူ၍ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
          ဆရာႀကီး ကာတြန္းဦးေဖသိန္းကလည္း သူ၏ “စာနယ္ဇင္းကာတြန္းသမိုင္း စာတမ္း” တြင္
          “အႏုပညာရွင္တေယာက္အေနျဖင့္ ဦးဘဂ်မ္း၏ အထူးျခားဆံုးဂုဏ္အဂၤါမွာ ေငြမမက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးဘဂ်မ္းသည္ ေငြရရန္အတြက္ ကာတြန္းဆြဲသည္ မဟုတ္၊ သူသည္ တိုင္းျပည္အတြက္ ကာတြန္းဆြဲေနသည္ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ေရးဆြဲေနျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ေရးသားထားေလသည္။
          အိုးေဝဦးညိဳျမကလည္း ဆရာဦးဘဂ်မ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤကဲ့သို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါ သည္။
          “ဆရာဦးဘဂ်မ္းဟာ စိတ္သေဘာထား ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသူတေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔သိကၡာကို ထိပါးလာရင္ေတာ့ ဆတ္ဆတ္ထိ မခံတတ္ပါဘူး။ မာနလည္းႀကီးပါတယ္”
          တဖန္ ကာတြန္းဦးေက်ာ္ဆန္း(ကဆ) ကလည္း -
          “အဲဒီအခါ ဆရာဦးဘဂ်မ္းဟာ ကာတြန္းကို စက္နဲ႔လွည့္ထုတ္သလို ေရးေနတဲ့အခါေပါ့၊ ဆရာက ကာတြန္းကုိ ဟိုျပင္ဒီျပင္လုပ္တဲ့တိုက္ကိုေတာ့ ကာတြန္းမေပးဘူး။ တခါလည္း သတင္းစာတိုက္ႀကီးတတိုက္က ႏိုင္ငံအဖြဲ႔အစည္းတခုကို ေဆာ္တဲ့ကာတြန္းတခုေရးပို႔ဖို႔ ဦးဘဂ်မ္းကို ခ်ဥ္းကပ္တယ္။ ေပးေနက် ကာတြန္းခ ၂၅ က်ပ္အစား ၅၀ ေပးပါ့မယ္လို႔လည္း ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးဘဂ်မ္းက ၅၀ မဟုတ္၊ ၅၀၀၀ ေပးလည္း မေရးဘူး။ က်ဳပ္ဆီက ကာတြန္းရဖို႔လည္း မေမွ်ာ္လင့္နဲ႔ေတာ့ဆိုၿပီး အဲဒီတိုက္ကို ကာတြန္းျဖတ္ထားလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာဦးဘဂ်မ္းက က်ေနာ္တို႔ကို စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေလ့ရွိတယ္။ တဖက္သား နစ္နာသြားေအာင္ မေရးဘဲ ဟာသေႏွာၿပီး ခံသာေအာင္ေရးဖို႔ အျမဲေျပာတယ္။ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေရးဖို႔လည္း ေျပာတယ္၊ သူမ်ားခိုင္းတိုင္း မေရးဘဲ ကိုယ္ယံုမွ ေရးဖို႔လည္း ဆံုးမတယ္” ဟူ၍ ေဖာက္သည္ခ်ခဲ့သည္။
          သို႔ကလို မိမိယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ မိမိခံယူခ်က္ကို အတိမ္းအေစာင္းမခံ သူ႔ကေလာင္ျဖင့္ ေဝဖန္သင့္သည္ထင္လွ်င္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့တင္ျပခ့့ဲေသာ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္းကို ၁၉၀၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၀ ရက္ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ဧရာဝတီတိုင္း၊ ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕၊ ၉ လမ္း၌ အဖ ပိုးကုန္သည္ ဦးေဖာင္၊ အမိ ေဒၚျမစ္တို႔မွ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ေမြးခ်င္း ၆ ေယာက္အနက္ ပဥၥမေျမာက္ ျဖစ္သည္။
          ငယ္စဥ္က ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာေက်ာင္းတြင္ စတင္ ပညာသင္ၾကားၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကူရွင္ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကာ သတၱမတန္းမွစ၍ ပညာဆည္းပူးရာ ထိုေက်ာင္းမွပင္ ဆယ္တန္းေအာင္ခဲ့သည္။ ပံုဆြဲဘာသာကို အပိုဘာသာအျဖစ္ ယူကာ ဆယ္တန္းေအာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၂၄ တြင္ ရန္ကုန္ေကာလိပ္သို႔ေရာက္၍ အိုင္ေအ (ဥပမာ ဝိဇၨာ) အထက္တန္းအထိ ဆက္လက္ပညာဆည္းပူးခဲ့ေလသည္။
          ဦးဘဂ်မ္းသည္ ျမန္မာကာတြန္း သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္ေျပာင္ေလာကတြင္ အထူးထင္ရွားေသာ ကာတြန္းဆရာတဦး ျဖစ္သည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္မတိုင္မီ သံုးေလးႏွစ္ခန္႔မွ ကြယ္လြန္သည္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တိုင္ေအာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေက်ာ္ၾကားဆံုး၊ လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုးေသာ ကာတြန္း အႏုပညာရွင္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ရာ ‘ကာတြန္းဝိဇၨာ’ ဟူ၍ ခ်ီးက်ဴးေခၚေဝၚျခင္းခံရေပသည္။
          ဦးဘဂ်မ္း၏ ပထမဆံုးေရးဆြဲေသာ ကာတြန္းသည္ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္ထုတ္ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ မဂၢဇင္းတြင္ ပါခဲ့ေလသည္။ ရန္ကုန္ေကာလိပ္မွ ထြက္ေသာအခါ ကဝိမ်က္မွန္မဂၢဇင္း၊ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ အလင္းမဂၢဇင္း၊ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ဂ်ာနယ္၊ ရန္ကုန္ေဂဇက္ အဂၤလိပ္သတင္းစာ၊ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္၊ သူရိယ၊ ျမန္မာ့အလင္း၊ ဗမာ့ေခတ္၊ ဟံသာဝတီ စသည့္ သတင္းစာမ်ားႏွင့္ ဒဂုန္၊ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းမ်ား၊ ယုဝတီဂ်ာနယ္တို႔တြင္ ႐ုပ္ေျပာင္ကာတြန္းမ်ား ေရးဆြဲခဲ့သည္။
          ဟာသ႐ုပ္ေျပာင္ကာတြန္းမ်ားသာမက ေၾကာ္ျငာကာတြန္းမ်ား၊ ပံုျပင္ကာတြန္း ႐ုပ္စံုမ်ားကိုလည္း ေရးဆြဲသည္။ ပဲေရာက္႐ုပ္ရွင္တြင္ ပထမဆံုး ျမန္မာကာတြန္း႐ုပ္ရွင္ ‘အသူရာ’ ႏွင့္ ‘ၾကက္ေတာင္ကြ’ ဟူေသာ ဇာတ္ကားမ်ားကို စီစဥ္ေရးသား ႐ိုက္ကူးခဲ့သည္။ ဘီဂ်ီစတီဒီယို ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ဘေလာက္တိုက္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ၎အျပင္၊ ‘ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ဝတၳဳတိုက္’ ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ဝတၳဳမ်ားထုတ္ေဝခဲ့ရာ၊ ဦးဘဂ်မ္းကိုယ္တိုင္ေရးသားေသာ ‘ညီမေလး’ ဝတၳဳသည္ ထိုတိုက္မွ ထြက္ရွိခဲ့သည္။
          ဦးဘဂ်မ္းသည္ ကာတြန္း႐ုပ္ေျပာင္မ်ားေရးဆြဲရာတြင္ ကိန္းႀကီးခန္းႀကီးမရွိဘဲ အလ်ား ၅ ေပ၊ အနံ ၄ ေပ ခန္႔ရွိေသာ စားပြဲေဟာင္းႀကီးေပၚတြင္ ကတ္ထူျပားခင္းကာ ေရးဆြဲခဲ့သည္။ လယ္ဂ်ာစကၠဴ အျပာႏုေရာင္ကို အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳကာ ေရးဆြဲခဲ့သည္။ တ႐ုတ္မင္ေတာင့္ကိုလည္း ေသြး၍ သံုးတတ္သည္။ ႐ုပ္ပံုမ်ားကို အေရာင္ေပးေသာအခါမ်ားတြင္ ခ်ည္ဆိုးေဆး ေရာင္စံုတို႔ျဖင့္ ေပးေလ့ရွိသည္။
          ဦးဘဂ်မ္းသည္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ မိမိအာေဘာ္ျဖင့္ ေရးသည့္ပံုျပင္မ်ားကို ‘ဘဂ်မ္း’ ဟူ၍ လက္မွတ္အျပည့္အစံု ေရးထိုးၿပီး၊ မိမိအာေဘာ္မဟုတ္ဘဲ အျခားသူမ်ား၏ အာေဘာ္ကို သ႐ုပ္ေဖာ္ေပးရေသာအခါ ဘီဂ်ီ (B.G) ဟူ၍ အတိုေကာက္ လက္မွတ္ေရးထုိးေလသည္။
         

ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္းရဲ႕ ကာတြန္းလက္ရာတခ်ဳိ႕
         ႏိုင္ငံျခား၌ ပညာဆည္းပူးရာ အစိုးရက ေစလႊတ္မည္ဆိုေသာ္လည္း လိုလိုခ်င္ခ်င္ မရိွ၊ ျငင္းဆန္ခဲ့ေလသည္။ ဦးဘဂ်မ္းတြင္ ကိုယ္ပိုင္ဇာတ္ေကာင္မ်ားရွိခဲ့သည္။ ဗမာ့ေခတ္ သတင္း စာတြင္ ဦးေဖ်ာက္ဆိပ္၊ ဟံသာဝတီ သတင္းစာတြင္ ‘ခ်ာရာဏသီ ေမာင္ေျမဇာ’ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ ဇာတ္ေကာင္ ဦးေဖ်ာက္ဆိပ္ကို ဒုတိယကမာၻစစ္မတိုင္မီက သူရိယ သတင္းစာတြင္ ေရးၿပီး စစ္ၿပီးေသာအခါ သူရိယသတင္းစာတိုက္က မယူ၍ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာတိုက္သို႔ ေျပာင္းေပးခဲ့သည္။
          ဦးဘဂ်မ္းသည္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ သေရာ္ၿပီး ေရးသားျခင္း မျပဳခဲ့ေပ။ ေခတ္ႏွင့္ စ႐ိုက္ သဘာဝကိုသာ အဓိကထား သေရာ္ခဲ့သည္။ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားကို ဖတ္႐ႈကာ တိုင္းျပည္တြင္း ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အေၾကာင္းကိစၥတို႔ကို ေလ့လာအကဲျဖတ္ၿပီးမွ ကာတြန္း ေရးဆြဲေလ့ရွိသည္။
          “ဦးဘဂ်မ္းစကားေျပာလွ်င္ သလိပ္ကပ္သံပါသည္။ စကားေျပာလွ်င္ ေလသံတိုးတိုးျဖင့္ ေျပာတတ္သည္။ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာမ်ားကို အျမဲေျပာေလ့ရွိသည္။ ကာတြန္း႐ုပ္ေျပာင္မ်ား ေရးဆြဲလွ်င္ ဆြဲ၊ မဆြဲလွ်င္ စာဖတ္ေနတတ္သည္” ဟူ၍ ဆရာႀကီးႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ဦးဟိန္စြန္း (၁၉၀၂-၁၉၈၇) က ေျပာသည္။
          ဆရာႀကီးသည္ စာဖတ္ဝါသနာထံု၍ စာလည္းအလြန္ဖတ္သူ ျဖစ္သည္။ စာနယ္ဇင္းမ်ား၌ အခါအခြင့္သင့္လွ်င္ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးဆြဲေလ့ရွိသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ဗလရွင္ေဆးျပား ငံုထားေလ့ရွိသည္။ ကိုယ္တုိင္ဓာတ္ပံု႐ိုက္တတ္႐ံုမက ဖလင္ေဆးျခင္း၊ ကူးျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ႏိုင္နင္းစြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္သည္။
          ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ ပဲခူးၿမိဳ႕သူ ေဒၚခင္ၾကည္ႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး၏ လက္ထပ္မဂၤလာပြဲကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကြန္တင္နင္တယ္ အေဆာက္အအံု၌ က်င္းပခဲ့သည္။ ဆရာဦးဘဂ်မ္းသည္ ေရွးဦးစြာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၁၄ လမ္း၊ အမွတ္ ၄၈ ေနအိမ္တြင္ ေနထိုင္ၿပီး ထိုမွတဆင့္ ၁၃ လမ္း အမွတ္ ၃၇ ေနအိမ္သို႔ ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္သည္။
          ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ဇနီးေဒၚခင္ၾကည္သည္ သားဦးေယာက္်ားေလး ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႔ကို ေမြးဖြားၿပီးေနာက္ မၾကာမီ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ရာ ဆရာႀကီးသည္ အလြန္စိတ္ထိခိုက္သြားရရွာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဘဂ်မ္း၏ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ ဦးေဖ်ာက္ဆိပ္သည္ ရေသ့ဝတ္ေျပာင္းကာ ရေသ့ႀကီး ဦးေဖ်ာက္ဆိပ္ ျဖစ္လာရသည္။
          ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ အနာပဆုပ္ေပါက္ကာ မက်န္းမမာ ျဖစ္လာၿပီးလွ်င္ အရြယ္ေကာင္း နာမည္တက္ဆဲအခ်ိန္တြင္ ၁၉၅၃ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၈ ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေလသည္။ ဦးဘဂ်မ္း၏ ႂကြင္းက်န္ေသာ ႐ုပ္ကလပ္ကို တာေမြ စာဆိုေတာ္ သုႆန္၌ ဂူသြင္းသၿဂႋဳဟ္ခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ တာေမြစာဆိုေတာ္ သုႆန္ကို ေတာ္လွန္ေရးေကာ္စီေခတ္၌ ဖ်က္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ဆရာႀကီး၏အုတ္ဂူလည္း ပ်က္စီးသြားေလသည္။
          
ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္း၏ အုတ္ဂူ
          ဦးဘဂ်မ္းကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဂ်ဴဗလီေဟာ၌ အစိုးရက ဦးဘဂ်မ္းအတြက္ အလကၤာေက်ာ္စြာဘြဲ႔ကို က်န္ရစ္သူ ဦးဘဂ်မ္း၏ တဦးတည္းေသာသား ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႔အား ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေလသည္။ ထိုဂုဏ္ျပဳပြဲ၌ ပန္းပုပညာရွင္ ဦးဟန္တင္ ထုလုပ္ထားေသာ ဦးဘဂ်မ္း၏ ကိုယ္တပိုင္းပံုတူ ပန္းပု႐ုပ္ကို ပန္းခ်ီေက်ာ္ ဦးေငြကိုင္က ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ေလသည္။
          ဆရာႀကီးဦးဘဂ်မ္းသည္ ဖဆပလ အစိုးရေပးအပ္ခဲ့ေသာ အလကၤာေက်ာ္စြာဘြဲ႔ကို ကြယ္လြန္ၿပီးမွ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ဖဆပလ အစိုးရက အလကၤာေက်ာ္စြာဘြဲ႔မ်ား၊ ဝဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႔မ်ား ေဖာေဖာသီသီေပးအပ္ေနသည္ကို သေရာ္ခဲ့ေလသည္။ ဖဆပလ အစိုးရသည္ စာေပႏွင့္ အႏုပညာေလာက၌ ထင္ရွားခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာင္မိႈင္း၊ ဇာတ္မင္းသား ေရႊမန္းတင္ေမာင္၊ ဂီတစာဆို ေရႊျပည္ေအး တို႔ကို အလကၤာေက်ာ္စြာဘြဲ႔ ေပးအပ္ခဲ့သလို စာေရးဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၊ လူရြင္ေတာ္ ဟာသမင္းသားႀကီး ဖိုးပါႀကီး၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ ဇာတ္မင္းသားႀကီး စိန္ေအာင္မင္း၊ ဂီတပညာရွင္ ေဒၚေအာင္ၾကည္ တို႔ကို ဝဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႔မ်ား ေပးအပ္ခဲ့ေလသည္။ ဦးဘဂ်မ္းသည္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ ဘိလပ္သို႔ ေလ့လာေရးခရီး ထြက္ခါနီး ဂုဏ္ျပဳႏုတ္ဆက္ပြဲ၌ “ဦးေငြကိုင္ဟာ ဝိရိယႀကီးသူျဖစ္တဲ့အတိုင္း ႏိုင္ငံျခားမွာ ပန္းခ်ီပညာကို ႀကိဳးစားေလ့လာ ေရးဆြဲမွာ မလႊဲေၾကာင္း၊ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဆီေဆး၊ ေရေဆး၊ မင္ဆြဲပန္းခ်ီလက္ရာအစံု ထူးခြၽန္ေျပာင္ေျမာက္လာမွာ ေသခ်ာေၾကာင္း အဲဒီအခါ ဖဆပလအစိုးရက ‘ဝဏၰစုတ္တံ’ ‘သတိုးသီရိဆီေဆး၊ ေရေဆး’ စတဲ့ ဘြဲ႔ေတြခ်ီးျမႇင့္သင့္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားရာ ပရိတ္သတ္မ်ား ဆရာႀကီး၏ပ်က္လံုးကို အေတာ္ပြဲက်သြားခဲ့သည္ဟု သိရေပသည္။
          မည္သို႔ဆိုေစ … ကြယ္လြန္သည့္တိုင္ေအာင္ လူထုအား ကာတြန္းပညာျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အေျခအေနအမွန္တရားကို ေဝဖန္ေထာက္ျပ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး၏ ကာတြန္းအႏုပညာလက္ရာမ်ားႏွင့္ ဂုဏ္သတင္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သင္းပ်ံ႕ ေမြးထံုေနမည္မွာ မလႊဲဧကန္ပင္တည္း။

  Next >

No comments:

စကားလက္ဆံုေျပာၾကမယ္

ဗုိလ္ိခ်ဳပ္မိန္.ခြန္း

ဗုိလ္ိခ်ဳပ္မိန္.ခြန္း

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္းဆန္းမိန္.ခြန္း

ကမာၻ.အလုပ္သမားမ်ားကသာ ေသြးစည္းညီညြတ္ျပီး အရင္းရွင္ၾကီးေတြက စစ္တုိက္ဖုိ.လုပ္ရင္ စစ္မျဖစ္ရေအာင္ အလုပ္သမားေတြရဲ.အင္အားညီညီညြတ္ညြတ္နဲ.ေတာင့္ထားလုိက္နိဳင္တယ္။အလုပ္သမားအားလံုး ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွာ ညီညြတ္သြားမွလဲ ကမာၻၾကီး တစ္ခုလံုးရဲ. တကယ့္ျငိမ္းခ်မ္းေရး အစစ္ကုိရနိဳင္မယ္။ (ဗုိလ္ခဳ်ပ္ေအာင္ဆန္း)

မိဘဆုိတာ

မိဘဆုိတာ

ယေန.ေခတ္မီဒီယာေတြဘာလဲ..ဘယ္လဲ


သင့္အတြက္ မဂၤလာ ရွိေသာေန.ရက္ျဖစ္ပါေစလုိကၽြန္ေတာ္ မင္းလြမ္းေနာင္ မွ နဳတ္ခြန္ဆက္သဂါရ၀ျပဳလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ

ကၽြန္ေတာ့္ဘေလာ့ ေလးထဲကုိလာေရာက္လည္ ပါတ္ၾကေသာမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး စိတ္ဧ။္ခ်မ္းသာျခင္းကုိယ္ဧ။္ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားနွင့္ျပည့္စံုျပီး လုိရာပန္းတုိင္ ကုိ ေရာက္ရွိၾကပါေစေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္မင္းလြမ္းေနာင္နွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွ ဆုေတာင္းစကားေလးလက္ေဆာင္ပါးလုိက္ပါရေစဗ်ာ...

ဒီေန.ဘာေန့.လဲ

ယေန. ကမၻာ့ သတင္းမ်ား

ေငြလဲနွဳန္းမ်ားၾကည့္ရန္

လာေရာက္လည္ပတ္သူဦးေရ(နွင့္)ထုိင္းစံေတာ္ခ်ိန္

အၾကိဳက္မ်ားေသာ Posts

သူငယ္ခ်င္းမ်ား